fbpx
IMG_1601
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

איך להתחיל לבנות אוסף יין

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

לפני 10 שנים הוזמנתי לטעימת יין מקצועית עם חברים. היה ברור לי שיש ממני ציפיה להביא יין יוצא דופן, מיוחד, אבל הייתי יחסית צעירה ולא היה לי אוסף יין מרשים. כך מצאתי את עצמי מסתובבת בעולם ובמקום להוציא את הכסף על בגדים, עברתי בין חנויות וברי יין מתמחים וליקטתי יינות שיהיה מעניין לטעום בחברת מביני ומבינות עניין.

עברו מספר שנים והבנתי שאמנם זה כיף, אבל לא תמיד מתאפשר לי לטוס ובנוסף, כשאני קונה יין מעניין לטעימה שקורית ממש עכשיו- אני משלמת יותר. מתוך ההבנה הזו נולד המדריך לבניית אוסף יין.

בניית אוסף יין מצריכה מחשבה, תהליך, סבלנות, מקום ותקציב.

מחשבה– אילו יינות אני אוהבת לשתות? מה מעניין אותי לטעום? אילו זני ענבים מתפתחים עם הזמן בצורה שמסקרנת אותי?

תהליך– שלב הליקוט. להזמין יינות ששווה ליישן אותם כשהם צעירים ובמחיר טוב. זה לא קורה ביום אחד, לכן מדובר בתהליך. לאורך הזמן אצבור עוד ועוד יינות שיחכו לרגע המתאים.

סבלנות– אם החלטתי שהיין מיועד ליישון, זה אומר שאני לא אגע בו עד שהגעתי לרגע המתאים. אני מקפידה לשמור על יחס של בין שליש לחצי מהמקרר מלא ביינות שמתאימים לשתייה היום והחצי השני מיועד ליישון. אסדר את היינות במדפים נפרדים וככה אני מצמצמת את הפיתוי, והוא גדול.

מקום– אוסף יין צריך מקום. כמה מקום? תלוי בך. כשגרנו בדירת 3 חדרים קטנה, היה לנו מקרר יין של 16 בקבוקים, מתוכו 8 בקבוקים ישבו וחיכו לזמנם והיתר כל הזמן התחלפו ונשתו. היום יש לנו מקרר של יותר מ-50 בקבוקים, כשהמטרה הקרובה היא מקרר של 100 בקבוקים והחלום הוא חדר יין בבית (זה יקרה). עד שזה יקרה, אנחנו ממליצות מכל הלב להשקיע במקרר יין. הוא לא צריך להיות הכי יקר, אבל כן צריך לשמור על טמפרטורה קבועה של 12-14 מעלות ועל לחות סבירה במקרר כך שהפקקים של הבקבוקים לא יתייבשו ויאפשרו חדירת חמצן שיחמצן את היין. אין דבר יותר עצוב מלגלות שהיין ששמרנו כל כך הרבה שנים פשוט לא שרד. אנחנו עובדות עם מקררי היין של חברת Vinopo, אם תזמינו מקרר דרכנו תהנו מהנחה ואנחנו נתוגמל. שלחו ווטסאפ לפיה להתחלת תהליך התאמת המקרר לצרכים- https://wa.me/972547525123 

תקציב– חשוב להבין כמה כסף אנחנו מוכנים להשקיע בחודש על יין. סכום התחלתי טוב לבניית אוסף יכול להיות כ-500 ש"ח בחודש, כשמתוכו חצי מוקדש ליינות שאני שותה וחצי ליינות שאני מיישנת. אם בכל חודש אשים בצד 3 בקבוקים, בסוף השנה כבר יהיה לי אוסף של 36 בקבוקים.

מה יעשה את האוסף שלי טוב במיוחד?

אני מאוד אוהבת לקנות כמה בקבוקים מיין מסויים (תלוי במקום ובתקציב שלי). אחד לטעום עכשיו, ועוד כמה שאתחיל לפתוח החל משנה מסוימת.

אם יש יין שממש מסקרן אותי, אני גם אדאג לקנות ממנו במשך כמה בצירים רצופים במחשבה על טעימת אורך עתידית- טעימה בה אפתח את אותו היין ממספר בצירים שונים כדי לראות את ההבדלים בין בציר לבציר.

לסיכום, התחלת אוסף יין היא החלטה. היא דורשת ממני מספר פעולות, התחייבות קטנה ובעיקר שינוי תפיסה.

ומה יקרה אם בטעות אחליט לשתות היום יין שהחלטתי ליישן? בדרך כלל זה מלא ברגשות אשמה ופספוס, אבל גם בתחושה מתוקה של עבירה שבה אני גם מפרת החוק אבל גם השופטת.

אנחנו מזמינות אותך להתחיל לבנות את האוסף שלך כבר היום. הרכבנו עבורך מארז התחלות לפי העקרונות המנחים שפירטנו למעלה:

יינות מגוונים, מתוכם את חלקם מומלץ להתחיל לשתות כבר היום ואת חלקם השני אפשר ואף רצוי ליישן במשך כמה שנים כדי לחוות אותם בשיאם. אלו היינות במארז:

להזמנת מארז התחלות של פיות היין, הקליקו:

https://grn.ai/yV7icMcjTQWD

 

...Wait a minute

את האמת, יש 18?

דילוג לתוכן