fbpx
WhatsApp Image 2022-06-20 at 1.40.30 PM
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

איך לטעום יין? מדריך של פיה

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

ביומיום שלנו אנחנו לרוב נשתה יין. נתפעל ממנו, נגיד "וואו איזה יין מדהים!" או "אוי, זה לא טעים לי". אבל, כאשר נרצה להעריך יין, נצטרך להקשיב לסיפור שהוא רוצה לספר לנו.

 

בטעימת יין מקצועית נתבונן על 3 פרמטרים עיקריים:

  1. מראה היין- הגוון שלו יכול לספר לנו על זן הענבים, למשל לשרדונה יש נטייה להיות יותר זהוב ולסוביניון בלאן יש נטייה להיות יותר צהבהב בהיר שקוף. אחידות הצבע יכולה לספר לנו על הגיל של היין, יין צעיר לרוב יהיה בגוון אחיד, לעומת יין מתיישן שהליבה שלו תהיה כהה והשוליים בהירים יותר ולעיתים אף בגוון יותר כתמתם חום. ביין לבן, הגוון יכול גם לרמוז לנו האם היין עבר יישון בחביות עץ. אם נראה חתיכות ביין שנראות כמו קריסטלים או חול, אפשר להבין מזה שהיתה בחירה ייננית לא לסנן את היין וזה מעיד על סגנון עשייה.
  2. ריח היין- נקרב את הכוס אל האף ונריח אותו כשהפה פתוח, ככה יכולת ההרחה טובה יותר. נתחיל מלוודא שאין ריחות של פגמים ביין. ריח של קרטון רטוב או סרחון של ביצה יכולים להעיד על תקלות ופגמים מתהליך הייצור. לאחר מכן, ננסה להבחין בריחות ספציפיים. האם היין נוטה להיות יותר פירותי? סימן שהוא ככל הנראה יין צעיר. הבחנו בריחות של וניל? עשן? תבלינים? היין קרוב לוודאי עבר יישון בחביות עץ. היין פיתח ארומות של בשר מיובש? סיגר? דבש? היין כנראה מתיישן.
  3. טעם היין- נטעם את היין ונעביר אותו בכל חלקי הפה כדי להגיע אל כל קולטני הטעמים בפה שלנו. גם כאן ננסה להבחין בטעמים ספציפיים, ממש כמו בשלב הריח ונשים לב אם האף והפה משלימים אחד את השני או שיש ביניהם פערים גדולים.

כעת נתקדם אל עבר השורה התחתונה- 

מה טיב היין? הוא מזכיר לנו משהו? קופץ לנו זן ענבים ספציפי?

והכי חשוב- האם היין נעים לי ואם כן למה, כדי שבפעם הבאה שאזמין יין הביתה אדע לתאר איזה סגנון יין הכי טעים לי.

עכשיו אתם 🙂

...Wait a minute

את האמת, יש 18?

דילוג לתוכן