fbpx
סדנת יין פיות היין צילום טל אלקבץ
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

המדריך לטעימת היין המושלמת

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

נכתב על ידי הפיה לי

נכון לפעמים עוברת במוחך הרעיון לארגן ערב קצת יותר מגניב לחברות והחברים? לפעמים זה ערב שם קוד, לפעמים Just Dance ולפעמים בא לך משהו קלאס, על רמה. ערב יין. כמו המקצועניות. אבל מאיפה להתחיל? 

בשביל זה הכנו עבורך את המדריך המושלם: איך לארגן טעימת יין מוצלחת!

  • בחרו נושא לטעימה! היינות שתביאו יהיו קשורים אחד לשני באופן כזה או אחר. נושא יכול להיות איזור בעולם, זן ענבים, סגנון עשיה, צבע, או שאפשר גם שכל אחת תביא איזה יין שבא לה ואז יהיה בלגן אבל לפחות טעים וכיף.
  • אל תעברו את הגבול- 6 בקבוקים ל10 אנשים זה ממש מספיק. מעבר לכמות הזו תאבדו את זה. כלומר, תשכחו את זה. הכל מעורפל. מה רצינו להגיד?
  • אנחנו ממליצות לעטוף את היינות בנייר כסף כך שהטעימה תהיה "עיוורת", כלומר נטעם את היין בלי דעות קדומות. באופן הזה נפתח את הראש ונגלה דברים חדשים על יינות מוכרים או אפילו נפתיע את עצמנו עם יינות חדשים שלא היינו בהכרח בוחרות בו. אל תשכחו למספר את הבקבוקים כדי שתדעו את סדר המזיגה.
  • חשוב שתדאגו לכוסות יין נורמליות. כאלו שאפשר להריח מהן את היין, לערסל אותו מעט בכוס, ושהיין יגע במקום הנכון על הלשון בזמן הטעימה. תמיד נעדיף כוסות קריסטל של חברות טובות כמו רידל, בוהמיין, או שטולצלה, אבל זה בסדר גם לא להסתבך ולקנות את מה שזמין בחנויות כמו פוקס הום ואיקאה. רק תקפידו שהן יהיו עם מפתח רחב מספיק ולא קטנות ועבות כמו באולמי בונבון. אנחנו אוהבות שיש 2 כוסות לכל משתתפת כדי שאפשר יהיה להשוות בין יינות.
  • דאגו לכיבוד קל– גבינות, לחמים, ממרחים עדינים. לא אוכל ריחני ועוצמתי שישתלט על הריח של היין. 
  • בקשו מהמשתתפות והמשתתפים להגיע בלי בושם. בושם מקשה מאוד על טעימות יין.
  • מזגו את היינות מהקל יותר לכבד. לטעום יין ממש קליל רגע אחרי שעפתם על יין דרמטי, יגרום להיעלמות היין הקליל. לא בקטע של פוף איפה הוא הלך? יותר בקטע של לא תרגישו את הטעמים שלו בפה.
  • לאחר כל טעימה, דברו על היין. שאלו- מה הוא גורם לי להרגיש? הוא קל או כבד, הוא פירותי? הוא יבש מאוד? עשבוני? פרחוני? נסו להבחין בניואנסים. זה לא יבוא מיד, אבל בהחלט לאחר תרגול ותשומת לב תגלו שעולם שלם של ארומות וטעמים נפתח.
  • לאחר כל טעימה, חשפו את היין. זה תמיד מעניין לראות האם המוח שלנו לקח אותנו לכיוון של היין הזה או שהיינו בכלל במקום אחר.
  • שתו המון מים! התחושה הלא כיפית הזו של הבוקר שאחרי היא בעצם התייבשות. ההמלצה שלנו היא 2 כוסות מים על כל כוס יין.
  • אם הדרך חזרה הביתה מלווה בנהיגה- גלו אחריות ושימו מרקקות על השולחן. כן, זה ממש מקובל לירוק את היין. כן, עדיין אפשר לטעום אותו. או שתקחו מונית.

עכשיו תראו, נכון שאם תחפשו בגוגל מתכון לכנפיים והום פרייז של דיקסי, התוצאה הראשונה תהיה להזמין בוולט? אז ככה גם אצלנו. נכון, אפשר לגמרי לארגן את הטעימה לבד,

או-

שאפשר לשלוח לפיות היין הודעה! אנחנו נשמח לארגן עבורך את הטעימה, לבחור ולהביא את היינות, להיסחב עם הכוסות הנכונות ולהעביר לך ולחבורה שלך סדנאת פיות יין שתהיה גם כיפית וגם ממש מלמדת. סדנאות היין שלנו הן אחלה דרך לשבור שגרה, לעשות גיבוש לעובדים, לציין מאורע חגיגי וכמובן- להפתיע.

אז קדימה למה מחכה? הקליקו ליצירת קשר ופרטים נוספים

סדנת יין לי הופמן אגיב

...Wait a minute

את האמת, יש 18?

דילוג לתוכן