fbpx
WhatsApp Image 2022-07-24 at 4.09.18 PM (1)
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

יין עושה כאב ראש?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

נכתב על ידי הפיה לי.

בשבוע שעבר נתקלתי בקהילת פייסבוק תל אביבית בשאלה הבאה:

"אני ממש אוהבת יין, אבל לרוב סובלת מכל מיני תופעות לא נעימות לאחר שתייתו. חברה חזרה מאיטליה וסיפרה לי ששתתה יין ביו-דינאמי ולא היו לה תופעות בכלל! אתן מכירות יין כזה? זה באמת נכון? איפה אני משיגה? ופליז שלא יהיה יקר! תעזרו לבחורה ליהנות מהרוזה שלה בלי לסבול אחר כך." מכיוון שלא מדובר בקהילת יין, אלא בקהילה של נשים "רגילות" 😉 חשבתי איך אני עונה לה בלי לייאש אותה, עם הכי הרבה ידע בכמה שפחות מילים. החלטתי שאני עושה סדר בין כל המונחים, כשירות לציבור.

הנה מה שעניתי:

"השנקל שלי בנושא- קודם כל לפני הכל, כשאת שותה אלכוהול (לא משנה מה) תמיד לשתות 2 מנות מים על כל מנת אלכוהול. זה כבר מפחית משמעותית את כאבי הראש וכו׳, כי הגוף בעצם מתייבש בעת צריכת אלכוהול.

לגבי המונחים השונים-

יין ביודינאמי/ביולוגי: המונח מתייחס לעבודה בכרם בעיקר ולעיתויים (כלומר, מתי לבצור, מתי לבקבק, איך לעבד את האדמה וכו׳). הוא *לא* מעיד על טיב היין ועל החומרים הנמצאים בו.

יין אורגני: כלומר בכרמים וביקב לא משתמשים בחומרים כימיים. מותר להשתמש בחומרים ביולוגיים. לא אמורה להיות השפעה דרמטית על התסמינים שאת חווה.

יין אקולוגי: מתייחס לחקלאות וייצור בר קיימא. כלומר, מינימום פסולת, מינימום טביעת פחמן, מינימום חשמל וכו׳. גם כאן זה לא מעיד על החומרים שמשתמשים או לא ביין ולא אמור להשפיע על התסמינים.

יין טבעי: יין ללא תוספים. בתהליך ייצור יין מוסיפים חומרים על פי תקן- שמרים, סוכר, ביסולפיט, בנטונייט, חומצה וכו׳. ביין טבעי לא מוסיפים את כל הנ״ל ולרוב נוקטים בגישה של מינימום התערבות- מגדלים ענבים, בוצרים אותם ונותנים להם לעבוד. 

יש הרבה שיט, אבל יש גם דברים נפלאים בעולם של היינות הטבעיים. לי באופן אישי יש יינות טבעיים שאני יודעת שלמחרת השתייה שלהם אני קמה כאילו כלום. זה לא נכון על כולם, וזה שיין הוא טבעי בהחלט לא הופך אותו לטעים/לא טעים, אלא זו רק עובדה לגביו.

לגבי היכן להשיג?

אנחנו אוהבות לשתות בג׳יאקונדה, שזו חנות של היבואניות שהיא גם בר יין.

בשאטו שועל יש, ברוב מסעדות השף יש (קלארו, בר 51, משיה, בסטה, וכו׳).

לגבי יין הביתה-

יש ישירות מנטלי שפריר שהיא יבואנית של יינות פראיים,

יש במגוון חנויות ויש גם אצלנו, פיות היין 🍷🧚🏽‍♀️ אנחנו שולחות יין בהתאמה אישית אלייך, עד הבית.

לגבי המחיר – יין טבעי עולה יותר מיין שמיוצר בכמויות גדולות. אפשר למצוא גם בממוצע של 130₪ לבקבוק, אבל בפחות מזה יהיה קשה (אם אני כוללת את עלות המשלוח). אנחנו שמחות לשלם יותר על עבודת יד ולייצר מצב של סחר הוגן מול הספקים שלנו."

להזמנת מארז יינות טבעיים, מותאם אישית אלייך, שגרו ווטסאפ לפיה! https://wa.me/972547525123

רוצה לשמוע עוד? בשלישי הקרוב תתקיים סדנת פיות יין על הגג ביפו, כל הפרטים ושמירת מקומות, כאן https://sale-page.greeninvoice.co.il/fairyworkshops

 

וזכרו, כאן זה המקום לשאול שאלות. אצלנו מותר לשאול הכל!

...Wait a minute

את האמת, יש 18?

דילוג לתוכן